22.05.2025
Το πιο ιστορικό Ford Escort… ξαναγεννιέται
Υπάρχει κάτι… μαγικό στους αγώνες αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1960. Mια εποχή που η ταχύτητα δεν ήταν μόνο ζήτημα τεχνολογίας, αλλά περισσότερο… θάρρους. Ήταν τα χρόνια όπου η εξέλιξη προχώρησε πολύ γρήγορα, φτάνοντας σε πρωτοφανή επίπεδα για τα μέχρι τότε δεδομένα. Σε αυτή την εποχή μεσουρανούσε και ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο: το Ford Escort Mk1. Στη δεκαετία του ’60, η Ford δεν ήταν απλώς μία αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν μια παγκόσμια δύναμη στους αγώνες, από το Λε Μαν μέχρι τις βρετανικές πίστες, με μοντέλα που άφησαν εποχή: GT40, Mustang, Cortina, Falcon… και φυσικά, το Escort Mk1. Με σύμμαχο της την Alan Mann Racing, μια βρετανική ομάδα που ιδρύθηκε το 1964, η Ford κατάφερε να γράψει χρυσές σελίδες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η ομάδα τροποποίησε το Escort σύμφωνα με τις προδιαγραφές FIA Group 5 και κατέκτησε τη British Saloon Car Championship το 1968 και το 1969.
Ιστορικό remake
Πενήντα και πλέον χρόνια μετά την κορυφή, μια ομάδα με το όνομα Boreham Motorworks, επίσημος συνεργάτης της Ford, επαναφέρει τον μύθο στη ζωή με μια εντυπωσιακή ανακατασκευή: το Ford Escort Alan Mann 68 Edition. Όχι μια απλή αναπαραγωγή, αλλά μια πιστή αντιγραφή του αυθεντικού αγωνιστικού. Η Boreham αποσυναρμολόγησε ένα από τα αρχικά αγωνιστικά Escort. (αυτό του Frank Gardner, πιθανόν το πιο πολύτιμο Escort στον κόσμο) και σκάναρε κάθε του εξάρτημα, ώστε να δημιουργήσει ένα αντίγραφο απόλυτης ακρίβειας. Το αποτέλεσμα; Ένα αυτοκίνητο που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από το παρελθόν, αλλά με την τεχνογνωσία του σήμερα.
Δείτε ακόμη: Η απόλυτη αναγέννηση του Ford Escort MK1 - Στροφάρει στις 10.000 rpm
Πάνω από 200 PS, κάτω από 800 kg
Το 68 Edition βασίζεται στο ίδιο αμάξωμα με το Escort Mk1 RS, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά «φουσκωμένα» φτερά. Κάτω από το καπό, βρίσκουμε έναν ατμοσφαιρικό, δίλιτρο twin-cam (δύο εκκεντροφόρων) κινητήρα με τετραπετάλουδη εισαγωγή, προδιαγραφών FIA, με απόδοση 202 PS. Κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό για ένα όχημα μόλις 795 kg. Το κιβώτιο είναι τετρατάχυτο και προέρχεται από τη «σχολή» των bullet transmissions, ενώ η ανάρτηση παραμένει πιστή στο πρωτότυπο: MacPherson μπροστά με coil-over της Koni και σύνδεσμο Watt πίσω. Οι τροχοί είναι 13 ιντσών, με τη ζάντα να έχει κατασκευαστεί με την flow-formed μέθοδο και όχι με το κλασικό καλούπι. Με αυτή την τεχνική, η γρήγορη περιστροφή του ρευστού ακόμη υλικού και η πίεση με ειδικά ράουλα στο χείλος, προσθέτει εντυπωσιακή αντοχή στο μέταλλο και παράλληλα, το βάρος βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο.
Μόνο για 24 τυχερούς
Η παραγωγή του Ford Escort Alan Mann 68 Edition θα περιοριστεί σε μόλις 24 μονάδες, σε δύο εκδόσεις: την "Period Correct", για όσους θέλουν μια αυθεντική εμπειρία FIA Group 5, και την "Modern Race", εξοπλισμένη με roll cage, καθίσματα και ζώνες αγωνιστικών προδιαγραφών, έτοιμη για συμμετοχή σε σύγχρονες διοργανώσεις. Το αυτοκίνητο εγκαινιάζει τη νέα «Ultra Series» της Boreham, μια σειρά ανακατασκευών σχεδιασμένων με απόλυτη πιστότητα στο πρωτότυπο, ενώ πλαισιώνεται από τις σειρές "Collector" και "Race", που περιλαμβάνουν και άλλα μοντέλα-θρύλους του μπλε οβάλ.
Οι παραδόσεις του 68 Edition θα ξεκινήσουν τον Αύγουστο του 2025. Μαζί με το αυτοκίνητο, οι ιδιοκτήτες θα λάβουν προσκλήσεις για αγωνιστικά events, αλλά και εκπαίδευση για την απόκτηση αγωνιστικής άδειας. Ένα πλήρες πακέτο εμπειρίας για όσους δεν θέλουν απλώς να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο, αλλά να το ζήσουν.
ISO 9001:2015
Γραπτή Εγγύηση
Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας