Πως προκύπτει ένα χρώμα για βαφή αυτοκινήτου;

Πως προκύπτει ένα χρώμα για βαφή αυτοκινήτου;

Πως προκύπτει ένα χρώμα για βαφή αυτοκινήτου;

Η ιστορία ενός χρώματος έως τη βαφή αυτοκινήτου. Θα χρειαστούν 5.000 λίτρα μπογιά, 3 χρόνια και 84 ρομπότ για να έχουμε εμείς την απόχρωση που αγαπάμε...

Το ξέρατε ότι κάθε χρώμα αυτοκινήτου διανύει ένα ταξίδι τριών ετών από τότε που δημιουργείται μέχρι την ώρα της βαφής; Στο τέλος, 84 ρομπότ κάνουν τη βαφή αυτοκινήτου και ένα σκάνερ βεβαιώνεται ότι το χρώμα είναι ομοιόμορφο παντού.

Τα τρία χρόνια απαιτούν πολύ έρευνα προκειμένου να κατανοηθούν οι τάσεις της αγοράς. Η δημιουργία της σωστής απόχρωσης είναι κάτι που κάνει η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ξεχωριστά. Το ταξίδι του χρώματος ξεκινά από την έρευνα και τελειώνει την ώρα της βαφής.

1.000 λίτρα μπογιάς σε μια συμφωνία χρωμάτων

Μια εξειδικευμένη ομάδα αναλύει τα trend της αγοράς. Στη συνέχεια προτείνει τη γκάμα χρωμάτων για τα νέα μοντέλα που θα λανσάρει μια μάρκα. Σε κάθε μοντέλο συνήθως λανσάρεται και μια εντελώς νέα απόχρωση, η οποία και απαιτεί εξαιρετική διαίσθηση κατά τη δημιουργία της. Θα πρέπει κάποιος να νιώσει τον “παλμό” του αυτοκινήτου στο δρόμο. Συνολικά, 1.000 λίτρα μπογιάς είναι απαραίτητα προκειμένου να δημιουργηθεί μια νέα απόχρωση για βαφή αυτοκινήτου.

Η επιστήμη συναντά το Pantone

Τα μίγματα χρώματος πηγαίνουν σε ειδικό εργαστήριο όπου ξεκινά μια άσκηση χημείας. Για παράδειγμα στην περίπτωση του π.χ. νέου Seat Arona, η ομάδα ανακάτεψε 50 αποχρώσεις και διάφορους τύπους μετάλλων. Προέκυψαν σχεδόν 100 διαφορετικές αποχρώσεις του ιδίου χρώματος. Ακολούθησε μια “άσκηση” για το ποια απόχρωση ήταν η καταλληλότερη. Φανταστείτε τη δουλειά που έχει να γίνει σε ένα αυτοκίνητο όπως το Arona, το οποίο προσφέρεται με 68 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς!

Από τα μαθηματικά στο χαρτί έως την πραγματικότητα

Από τη στιγμή που θα οριστικοποιηθεί το τελικό χρώμα, θα πρέπει να δοκιμαστεί σε μια μεταλλική πλακέτα. Έτσι διαπιστώνονται τόσο η εφαρμογή κατά τη βαφή όσο και τα εφέ που δημιουργούνται στις διάφορες εκθέσεις του φωτός. Ο Jesús Guzmán από το τμήμα Color&Trim της Seat τονίζει:

Ελέγχουμε το βάθος και τη λεπτομέρεια της απόχρωσης σε πλακέτες που εκτίθενται τόσο στο φως του ηλίου όσο και στη σκιά. Έτσι βεβαιωνόμαστε ότι το χρώμα είναι αυτό που σχεδιάσαμε.

Συμφωνία από 84 ρομπότ για βαφή αυτοκινήτου

Στους θαλάμους, τα αυτοκίνητα βάφονται σε θερμοκρασία από 21 έως 25 βαθμών Κελσίου. Δυόμιση κιλά βαφή καλύπτει κάθε αυτοκίνητο σε μια πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία. Συνολικά 84 ρομπότ βάφουν ένα όχημα για περίπου 6 ώρες. Ακούγεται πολύ, ωστόσο η λεπτομέρεια που ακολουθείται στη διαδικασία είναι σημαντική. Οι θάλαμοι βαφής μάλιστα, διαθέτουν σύστημα εξαερισμού αντίστοιχο με αυτό στα χειρουργεία. Έτσι απουσιάζουν από το χώρο σκόνη και άλλα στοιχεία που μπορεί να καθίσουν στο φρεσκοαπλωμένο χρώμα. Επτά στρώσεις, καθεμία λεπτότερη από μια τρίχα, κάθονται η μία πάνω στην άλλη δημιουργώντας ένα στιβαρό κάλυμμα. Όλο μαζί ψήνεται στο φούρνο, στους 140 βαθμούς.

Στο τέλος μια “ακτινογραφία” που τα βλέπει όλα

Μόλις ολοκληρωθεί η βαφή, χρειάζονται 43 δευτερόλεπτα για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στην εφαρμογή της. Όλα τα αυτοκίνητα περνούν από ένα σκάνερ που ελέγχει την απαλότητα στις επιφάνειες και αν υπάρχουν βρομιές που κάθισαν στη βαφή.

Πηγή: www.trcoff.gr

ISO 9001:2015

ISO 9001:2015

Γραπτή Εγγύηση

Γραπτή Εγγύηση

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας