Ο επαναστατικός Έλληνας σχεδιαστής του πιο Βρετανικού αυτοκινήτου.

Ο επαναστατικός Έλληνας σχεδιαστής του πιο Βρετανικού αυτοκινήτου.

Ο επαναστατικός Έλληνας σχεδιαστής του πιο Βρετανικού αυτοκινήτου.

Ο «Έλληνας Θεός» ,σύμφωνα με τους Βρετανούς. Ο σχεδιαστής ενός από τα πιο «επαναστατικά» μοντέλα αυτοκινήτου της ιστορίας, του Mini Cooper! Σας παρουσιάζουμε, τον Αλέξανδρο Ισηγόνη

Το Mini Cooper, ένα αυτοκίνητο μοναδικό στο είδος έχει αφήσει ιστορία για την καινοτομία και τη δημιουργικότητα του στη Βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία. Το εμβληματικό όχημα που έγινε συνώνυμο της Βρετανικής ποπ κουλτούρας από τα ‘60s μέχρι σήμερα.

Ένα αυτοκίνητο που πιθανώς να αναγνωρίσει πιο εύκολα η μαμά σου σε σχέση με μια κόκκινη Ferrari (η δική μου σίγουρα)! Ένα αυτοκίνητο σήμα κατατεθέν για μια ολόκληρη χώρα, που μαζί με το Big Ben, τα διώροφα λεωφορεία, τα μαύρα ταξί και τους μεθυσμένους οπαδούς, συνθέτουν την τέλεια και πιο ολοκληρωμένη εικόνα που έχουμε για την Βρετανία.

Ο Αλέξανδρος Arnold Κωνσταντίνος Ισηγόνης, γεννήθηκε το 1906 στη Σμύρνη από Έλληνα πατέρα και Γερμανίδα μητέρα. Ο πατέρας του, όπως και ο παππούς του ήταν μηχανικοί και ο ίδιος δεν είχε δει αυτοκίνητο μέχρι την ηλικία των 12 ετών!

Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, το 1922, η οικογένειά του κατέφυγε στη Μάλτα, ενώ το 1923, μετά τον θάνατο του πατέρα του, μετακόμισε στην Βρετανία με τη μητέρα του.

Δύο χρόνια μετά, κατάφερε να αγοράσει το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα “Singer” με αμάξωμα Weymann, με το οποίο ταξίδεψε στην Ευρώπη το 1925. Το τουρ όμως δεν ήταν ιδανικό, καθώς το αυτοκίνητο έμενε συνεχώς στο δρόμο από μηχανικές βλάβες.

Κάποιοι ισχυρίζονται πως αυτό το ταξίδι ήταν η έμπνευση, ώστε ο Αλέξανδρος να σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός. Άλλοι πάλι λένε, πως ο ίδιος αγαπούσε πολύ το σχέδιο και ήθελε να ασχοληθεί με την τέχνη, αλλά η μητέρα του τον πίεσε να μπει στο πολυτεχνείο. Η αγάπη του για το σχέδιο δεν έσβησε ποτέ. Έγινε δεκτός στο Πολυτεχνείο του Battersea στο Λονδίνο, αλλά μισούσε τα μαθηματικά και έφτυσε αίμα για να αποφοιτήσει! Ξεκίνησε να εργάζεται στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια περίοδο που ο κλάδος ήταν στο απόγειό του.

Το 1936, ο 30χρονος τότε Αλέξανδρος, έπιασε δουλειά στη Morris Motor Company στο τμήμα των αναρτήσεων και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, συμμετείχε στη κατασκευή ενός ελαφρού οχήματος και χάρη σε αυτό το ρόλο, απέφυγε τη στράτευση.

Μετά τον πόλεμο, ξεκινάει ένα project της Morris Motor Company, το «Mosquito» (το «κουνούπι» δηλαδή), ένα μικρό αυτοκίνητο με τη τεχνολογία ενός ακριβού αλλά τη τιμή ενός πιο οικονομικού. Το μοντέλο έγινε πολύ προσιτό στην εργατική τάξη, το όνομα «Mosquito» όμως, δεν θεωρήθηκε εμπορικό και έτσι κυκλοφόρησε στην αγορά το 1948 με το όνομα Morris Minor. Από το 1948 έως και το 1972 πούλησε 1,6 εκατ. κομμάτια! To 1952 η εταιρεία συγχωνεύτηκε με την Austin Motor Company, δημιουργώντας τη British Motor Corporation.

Η κρίση του Σουέζ το 1956, προκάλεσε μια πρωτοφανή αύξηση της τιμής του πετρελαίου με αποτέλεσμα την ξαφνική ανάγκη από τις εταιρείες για κατασκευή πιο οικονομικών οχημάτων, που θα καίνε λιγότερα καύσιμα. Έτσι, υπό αυτή τη πίεση, ο Ισηγόνης απέδειξε την αξία του, παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο, που έμελλε να αφήσει εποχή: το Morris Mini Minor, γνωστό και ως Mini Cooper.


Πως ήταν το Mini Cooper; Ένα όχημα μόλις τριών μέτρων, απλό και μίνιμαλ! Εκτός από το άκρως απαραίτητο τασάκι, το αμάξι δεν είχε ούτε ραδιόφωνο, ούτε περιττά αξεσουάρ. Ένα κομψό αυτοκίνητο με υψηλή αισθητική και εκλεπτυσμένο design. Η καινοτομία του όμως, δεν περιοριζόταν στο αισθητικό μέρος. Η μηχανή τοποθετήθηκε παράλληλα με τον μπροστινό άξονα, εξοικονομώντας έτσι περισσότερο χώρο. Το ψυγείο δεν τοποθετήθηκε μπροστά, αλλά αριστερά από τον κινητήρα, με παροχή αέρα από το βεντιλατέρ, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων μπήκε από κάτω, αφιερώνοντας έτσι το 80% του εσωτερικού χώρου σε επιβάτες και αποσκευές.

Στις 26 Αυγούστου 1959 ξεκίνησε και επίσημα η διάθεση του οχήματος σε όποια χώρα είχε εκπροσώπηση από τη British Motor Corporation, με την απίστευτη τιμή των 496 λιρών κάνοντάς το, το δεύτερο πιο φθηνό αυτοκίνητο της εποχής!

Το έξυπνο μάρκετινγκ και οι Influencers της εποχής που το οδήγησαν, όπως ο Mick Jagger, ο John Lennon και ο Paul McCartney, έκαναν το μοντέλο best seller με πάνω από 5,3 εκατ. πωλήσεις, αναγκάζοντας τους Βρετανούς να δώσουν στον Ισηγόνη το παρατσούκλι «Greek God». Ακολούθησε σπουδαία διάκριση από τη βασίλισσα Ελισάβετ, όταν το 1969 τον έχρισε Ιππότη, για τη συνεισφορά του στο κλάδο και για το σχεδιασμό του που ενέπνευσε δεκάδες αυτοκίνητα που οδηγούμε μέχρι και σήμερα.

Ο Σερ Άλεκ Ισηγόνης συνέχισε να σχεδιάζει μέχρι τα 80 του, όταν προσβλήθηκε από τη νόσο Πάρκινσον. Δυστυχώς δεν έζησε για να προλάβει τη τρομερή στιγμή του 1999, όταν το Mini Cooper διακρίθηκε ως το δεύτερο αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη επιρροή στον 20ο αιώνα (Global Car of the Century), μετά το Ford Model T.

Πηγή: wikipedia.org, hellasdirect.gr

ISO2008

ISO2008

Γραπτή Εγγύηση

Γραπτή Εγγύηση

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας