Καινοτομίες Ηλεκτροκίνησης

Καινοτομίες Ηλεκτροκίνησης

Καινοτομίες Ηλεκτροκίνησης

Μια τρομερή αλλαγή για την Tesla. Τι καινούργιο θα μας φέρει;


Σε ένα Tesla Model Y ή Model X που από ορισμένες απόψεις είναι μια ματιά του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα βρείτε κάτι εκπληκτικό: μια έκδοση της ίδιας παλιάς δυσκίνητης μπαταρίας μόλυβδου-οξέος 12 volt - που θα πρέπει να αντικαταστήσετε μετά από μερικά χρόνια χρήσης. Αυτό οφείλεται τελικά στην αλλαγή με την εισαγωγή των ανανεωμένων μοντέλων S και Model X που πρόκειται να παραδοθούν εντός μηνών. Σε μια συνομιλία με τον Sandy Munro, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Elon Musk αποκάλυψε ότι με τα μοντέλα S και Model X, η αυτοκινητοβιομηχανία θα μεταβεί επιτέλους σε μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Ο Musk δεν διευκρίνισε πού βρίσκεται η μπαταρία, αλλά λέει ότι έχει πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και για πρώτη φορά ταιριάζει με τη διάρκεια ζωής όλου του αυτοκίνητου. «Θα έπρεπε να το είχαμε κάνει ήδη στο παρελθόν, αλλά είναι υπέροχο που το κάνουμε, ακόμη και τώρα», είπε. Ωστόσο η Tesla δεν είναι η πρώτη που απομακρύνεται από το μόλυβδο. Η Hyundai προσφέρει για αρκετά χρόνια βοηθητική μπαταρία ιόντων λιθίου στα υβριδικά της μοντέλα, ξεκινώντας από το 2017 στο Ioniq Hybrid.

Γιατί όμως δεν προσφέρει τέτοια αλλαγή, όχι μόνο στα υβριδικά του αλλά και στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα του; Η απάντηση που πήρε η GREENCAR ήταν ότι τα Ηλεκτρικά μοντέλα της, φτιάχνονται σε μια κοινή τροποποιημένη πλατφόρμα (ICE platform), που έπρεπε να δώσουν προτεραιότητα, στο χώρο για την βασική μπαταρία. Αλλά όπως καλά φαντάζεστε τα Ηλεκτροκίνητα από την Hyundai, που φθάνουν φέτος με την E-GMP πλατφόρμα, θα το έχουν.

Υπάρχει μια μεγάλη παραχώρηση εδώ: ότι η βοηθητική μπαταρία παραμένει 12V. Ο Musk πρότεινε, όπως και πολλά άλλα στελέχη της βιομηχανίας, ότι η βασική τάση πρέπει να είναι περίπου 48V, γιατί η τάση του τροφοδοτούμενου ethernet μπορεί να λειτουργήσει ως βάση του οχήματος. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι και η μεγαλύτερη μάχη στον κλάδο τους, καθώς αυτό που έχει νόημα για το μέλλον είναι ενάντια της παρακαταθήκης, της οικονομικής κλίμακας, των μαζικών παραγόντων και το οικοσύστημα. Μέχρι τότε πολλά οχήματα θα λειτουργήσουν αποτελεσματικά με βοηθητικά συστήματα μετατρέποντας πολλές τάσεις για τα πολλαπλά συστήματα.

Μετά από μια λανθασμένη έναρξη πριν από δύο δεκαετίες, στην οποία οι προμηθευτές προσπάθησαν να ενωθούν για να επαναφέρουν την βασική τάση στα 42V (κάτι που θα ήθελε ο Musk) ίσως αυτή τη φορά με την Tesla και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες με κορυφαία Ηλεκτροκίνητα, ο κλάδος ενδέχεται να αποδεχτεί αυτή την αλλαγή.

ISO2008

ISO2008

Γραπτή Εγγύηση

Γραπτή Εγγύηση

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας