Beetle: Δημιούργημα πολέμου ή σύμβολο ειρήνης;

Beetle: Δημιούργημα πολέμου ή σύμβολο ειρήνης;

Beetle: Δημιούργημα πολέμου ή σύμβολο ειρήνης;

Volkswagen Beetle. Ένα αυτοκίνητο - σταθμός στην ιστορία που αποτέλεσε ιδέα του Adolf Hitler στις απαρχές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, σχέδιο του Ferdinand Porsche!

Τα αγαπημένα σε όλους μας αυτοκίνητα Volkswagen Beetle και Microbus αποτέλεσαν ιδέα του Adolf Hitler, σχέδιο του Ferdinand Porsche και δημιούργημα του Βρετανού Ιβάν Χιρστ.

Η παραγωγή της Volkswagen δεν κατάφερε να ξεκινήσει πριν από το ξέσπασμα του πολέμου, παρόλο που ήταν ένα από τα βασικά σχέδια προς άμεση υλοποίηση του Χίτλερ και του Porsche.

Ο Χίτλερ στόχευε στην ανάπτυξη και τη μαζική παραγωγή ενός προσιτού και, παράλληλα, ταχύτατου οχήματος που θα μπορούσε να πωληθεί για λιγότερα από 1.000 μάρκα Ράιχ, ένα πολύ μικρό χρηματικό ποσό για εκείνη την εποχή.

Ωστόσο για να μπορέσει να αγοράσει κάποιος το συγκεκριμένο όχημα, έπρεπε να πάρει μέρος σε ένα ειδικό πρόγραμμα αποταμίευσης που διαχειριζόταν ο ναζιστικός οργανισμός KdF (Δύναμη μέσω της χαράς). Το πρώτο εργοστάσιο, λοιπόν, ονομάστηκε επίσημα KdF Wagen το 1938.

Για να μπορέσει να παραχθεί το σχέδιο για το νέο «λαϊκό αυτοκίνητο», ο Χίτλερ κάλεσε τον Αυστριακό μηχανικό αυτοκινήτων Ferdinand Porsche, γεγονός που έφερε την Volkswagen και το πρόγραμμα της σε δεύτερη μοίρα.

Το 1938, σε ένα ναζιστικό συλλαλητήριο, ο Φύρερ δήλωσε: «Αυτό το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε για τις ευρείες μάζες. Σκοπός του είναι να ικανοποιήσει τις ανάγκες μεταφοράς των ανθρώπων και να τους δώσει χαρά».

Ωστόσο, ο Β ’Παγκόσμιος Πόλεμος ξεκίνησε και η Volkswagen διέκοψε εντελώς την παραγωγή. Μετά τη λήξη του πολέμου, αν και το εργοστάσιο βρέθηκε εντελώς ερειπωμένο, ο Βρετανός ταγματάρχης Ιβάν Χιρστ κατάφερε να σώσει όχι μόνο το εργοστάσιο, αλλά και το αυτοκίνητο. Έτσι, προσπάθησε να αναζωογονήσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και έφερε τη Volkswagen ξανά στο προσκήνιο. Ο Χιρστ είχε δει από πρώτο χέρι την καθαρή ποιότητα των στρατιωτικών οχημάτων που βασιζόταν στη VW κατά τη διάρκεια του πολέμου. Πίστευε ότι μόλις ξεκινούσε η παραγωγή, το “σκαθάρι” θα είχε απήχηση και πέρα από τη Γερμανία, ειδικά σε περίοδο ειρήνης.

Το VW Beetle έγινε το πιο ευρέως παραγόμενο αυτοκίνητο στην ιστορία του αυτοκινήτου, με 40 εκατομμύρια να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής μεταξύ 1945 και 2003.

Ενώ η αρχική ονομασία του μοντέλου ήταν Porsche Typ 60, σε έναν λόγο που εκφώνησε ο Αδόλφος έδωσε στο μοντέλο το προπαγανδιστικό όνομα KdF-Wagen.

Το 1959, η διαφημιστική εταιρεία Doyle Dane Bernbach ξεκίνησε μια νέα καμπάνια ορόσημο, ονομάζοντας το αυτοκίνητο "Beetle" και εστιάζοντας στο μικρό του μέγεθος σαν να είναι ξεχωριστό και μοναδικό πλεονέκτημα για τους καταναλωτές!

Τα επόμενα χρόνια, η VW έγινε η πιο κορυφαία σε πωλήσεις εισαγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τέλος, η διαφήμιση “Think small” (Σκέψου Μικρά) μετέτρεψε το KdF-Wagen στο λατρεμένο αμάξι Beetle, στο πιο διάσημο για την εποχή σύμβολο ειρήνης!

ISO2008

ISO2008

Γραπτή Εγγύηση

Γραπτή Εγγύηση

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας